protokół Nr XXIV/06

Protokół Nr XXIV/06 Sesji Rady Gminy z dnia 29 czerwca 2006 roku
Untitled

PROTOKÓŁ NR XXIV/06

SESJI RADY GMINY GRODZISK

z dnia 29 czerwca 2006 roku

Obrady odbywały się w świetlicy OSP w Grodzisku. Obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Gminy Grodzisk Pan Stanisław Bolewski. W obradach uczestniczyło 13 radnych wg listy obecności stanowiącej załącznik do oryginału protokółu. Nieobecni radni to Czapiuk Roman i Wiosna Stanisław. W obradach uczestniczyli również sołtysi - wg załączonej listy obecności, Wójt Gminy Antoni Tymiński, Sekretarz Gminy Józef Trzciński, Skarbnik Gminy Grażyna Sajewicz oraz goście zaproszeni wg listy obecności. Obrady protokółowała Agnieszka Derewońko.

Przewodniczący Rady ustalił następujący porządek obrad:

  1. Otwarcie obrad.

  2. Przyjęcie protokółu z poprzedniego posiedzenia.

  3. Informacja z działalności Wójta Gminy w okresie między sesjami

  4. Informacja z działalności komisji stałych Rady Gminy w okresie między sesjami.

  5. Interpelacje radnych.

  6. Podjęcie uchwał w sprawie:

  1. regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Grodzisk

  2. wyłapywania bezdomnych zwierząt na terenie Gminy Grodzisk oraz rozstrzygania o dalszym postępowaniu z nimi,

  3. określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi świadczone przez gminne jednostki organizacyjne lub przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,

  4. w sprawie nabycia nakładów,

  5. zmian w budżecie gminy na 2006 rok,

  6. określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze.

7. Odpowiedzi na interpelacje radnych.

8. Dyskusja, wolne wnioski i informacje.

9. Zamknięcie obrad.

Ad. 1

Otwarcia posiedzenia XXIV Sesji Rady Gminy o godz. 1108 dokonał Przewodniczący Rady Gminy Pan Stanisław Bolewski. Otwierając obrady przywitał przybyłych na posiedzenie. Przewodniczący Rady na podstawie listy obecności poinformował, że w sesji uczestniczy 13 radnych, stwierdził, że można podejmować prawomocne uchwały.

Przewodniczący poinformował, że zgodnie z art. 20 ust. 1a ustawy o samorządzie gminnym, zmiany w porządku obrad mogą być wprowadzone bezwzględną większością głosów ustawowego składu (50% + 1). Żaden radny nie zgłosił wniosku do zmiany porządku obrad.

Ad. 2

Rada przyjęła protokół z poprzedniego posiedzenia bez odczytywania i poprawek, w głosowaniu jawnym, jednogłośnie przy 12 radnych obecnych w czasie głosowania (12:0:0).

Ad. 3

Sprawozdanie ze swojej działalności między XXIII a XXIV Sesją Rady Gminy tj. w okresie od 26 kwietnia 2006 r. do 29 czerwca 2006 r. przedstawił Wójt Gminy.

Pełny tekst sprawozdania w załączeniu do protokółu.

Ad. 4

W okresie między sesjami komisje stałe odbyły jedno wspólne posiedzenie. Sprawozdania w formie odczytania protokółu odczytał Radny Wacław Kosiński.

Ad. 5

Radni zgłosili następujące interpelacje:

Radny R. Fabiański zgłosił potrzebę naprawy gwarancyjnej nawierzchni asfaltowej na drodze w Jaszczołtach.

Ad. 6

Podjęcie uchwał w sprawie:

  1. regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Grodzisk.

Z upoważnienia Przewodniczącego Rady projekt uchwały przedstawił i omówił Sekretarz Gminy

Uchwała Nr XXIV/130/06

w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Grodzisk

Przyjęta zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym stosunkiem głosów 12 za, braku przeciw, i 1 wstrzymującym się (12:0:1) przy 13 radnych obecnych w czasie głosowania.

Uchwała stanowi strony 6-20 protokółu.

  1. określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi świadczone przez gminne jednostki organizacyjne lub przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,

Z upoważnienia Przewodniczącego Rady projekt uchwały przedstawił i omówił Sekretarz Gminy

Uchwała Nr XXIV/131/06

w sprawie określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi świadczone przez gminne jednostki organizacyjne lub przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych

Przyjęta zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym stosunkiem głosów 6 za, 2 przeciw, 5 wstrzymujących się (6:2:5) przy 13 radnych obecnych w czasie głosowania.

Uchwała stanowi stronę 21 protokółu.

  1. nabycia nakładów,

Z upoważnienia Przewodniczącego Rady projekt uchwały przedstawił i omówił Wójt Gminy.

Uchwała Nr XXIV/132/06

w sprawie nabycia nakładów

Przyjęta zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym jednogłośnie (13:0:0) przy 13 radnych obecnych w czasie głosowania.

Uchwała stanowi stronę 22 protokółu.

  1. zmian w budżecie gminy na 2006 rok,

Z upoważnienia Przewodniczącego Rady projekt uchwały przedstawiła i omówiła Pani Skarbnik Gminy.

Uchwała Nr XXIV/133/06

w sprawie zmian w budżecie gminy na 2006 rok

Przyjęta zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym jednogłośnie (13:0:0) przy 13 radnych obecnych w czasie głosowania.

Uchwała stanowi strony 23-27 protokółu.

  1. określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze.

Z upoważnienia Przewodniczącego Rady projekt uchwały przedstawiła i omówiła Pani Skarbnik Gminy.

Uchwała Nr XXIV/134/06

w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze

Przyjęta zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym stosunkiem głosów 12 za, 1 przeciw, 0 wstrzymujących się (12:1:0) przy 13 radnych obecnych w czasie głosowania.

Uchwała stanowi strony 28-29 protokółu.

Ad. 7

W odpowiedzi na zapytania radnego R. Fabiańskiego Wójt poinformował, że sprawa ta juz została zgłoszona ustnie.

Ad. 8

Radny J. Demianowicz zwrócił się z pytaniem czy wymagane zaświadczenia lekarskie dla uczestników turnieju piłkarskiego “O puchar Wójta Gminy” mogą być wystawione przez lekarza rodzinnego czy potrzebne jest zaświadczenie lekarza sportowego. Odpowiadając Pan Wójt poinformował, że jako organizatorzy rozgrywek wymagają takiego zaświadczenia, gdyż zdarzały się przypadki w innych gminach zasłabnięć w czasie meczu.

Sekretarz Gminy poinformował, że nawiązał kontakt z odbiorcą folii po sianokiszonce z gospodarstw rolnych. Firma proponuje ustawienie kontenera, który będą w ustalonym czasie odbierać. Będzie nadal nawiązywał kontakty z firmami odbierającymi tego typu odpady.

Sekretarz zwrócił się z prośbą do sołtysów i radnych o przekazanie mieszkańcom informacji :

  • dotyczących składania wniosków o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej. Wnioski będą przyjmowane od 01.09.2006. Do wniosków należy dołączyć faktury zakupu oleju napędowego z okresu od 01.01.2006 do 31.08.2006,

  • dotyczących konieczności składania wniosków w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej o przyznanie zasiłku rodzinnego przez osoby ubiegające się o zasiłek.

Wójt Gminy poinformował, aby wszelkie awarie dotyczące funkcjonowania sieci wodociągowej zgłaszać bezpośrednio do konserwatorów zatrudnionych przez eksploatatora wodociągów, którzy pełnią nadzór nad działaniem urządzeń wodno-kanalizacyjnych. Poinformował również sołtysów aby zgłaszali ewentualne potrzeby umieszczenia brakujących tablic z nazwami miejscowości na terenie gminy.

Sołtys wsi Aleksandrowo zgłosił potrzebę naprawy wyrwy powstałej na drodze Aleksandrowo - Makarki.

Ad. 9

Przewodniczący zamknął obrady o godz. 1245 dziękując zebranym za przybycie i udział w posiedzeniu.

Protokółowała Zatwierdzam

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy w Grodzisku

Wytwarzający/odpowiadający: Agnieszka Derewońko

Wprowadzający: Agnieszka Derewońko

Data modyfikacji: 2006-11-28

Opublikował: Agnieszka Derewońko

Data publikacji: 2006-11-28