Protokół Nr XX/05

Protokół Nr XX/05 Sesji Rady Gminy Grodzisk z dnia 29 listopada 2005 roku
PROTOKÓŁ NR XX/05

PROTOKÓŁ NR XX/05

SESJI RADY GMINY GRODZISK

z dnia 29 listopada 2005 r.

Obrady odbywały się w świetlicy OSP w Grodzisku. Obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Gminy Grodzisk Pan Stanisław Bolewski. W obradach uczestniczyło 14 radnych wg listy obecności stanowiącej załącznik do oryginału protokółu. Nieobecny był radny Pan Aleksander Branicki. W obradach uczestniczyli również sołtysi - wg załączonej listy obecności, Wójt Gminy Antoni Tymiński, Sekretarz Gminy Józef Trzciński, Skarbnik Gminy Grażyna Sajewicz oraz goście zaproszeni wg listy obecności. Obrady protokółowała Agnieszka Derewońko.

Przewodniczący Rady ustalił następujący porządek obrad:

  1. Otwarcie obrad.

  2. Przyjęcie protokółu z poprzedniego posiedzenia.

  3. Informacja z działalności Wójta Gminy w okresie między sesjami.

  4. Informacja z działalności komisji stałych Rady Gminy w okresie między sesjami.

  5. Informacja podmiotów uprawnionych o analizie złożonych oświadczeń majątkowych.

  6. Interpelacje radnych.

  7. Podjęcie uchwał w sprawie:

  1. stawek podatku od środków transportowych,

  2. określenia stawek podatku od nieruchomości,

  3. zmian wzorów informacji i deklaracji podatkowych

  4. zmian w budżecie gminy na 2005 rok,

8.Odpowiedzi na interpelacje radnych.

9.Dyskusja, wolne wnioski i informacje.

10.Zamknięcie obrad.

Ad. 1

Otwarcia posiedzenia XX Sesji Rady Gminy o godz. 935 dokonał Przewodniczący Rady Gminy Pan Stanisław Bolewski. Otwierając obrady przywitał przybyłych na posiedzenie. Przewodniczący Rady na podstawie listy obecności poinformował, że na ogólną liczbę 15 radnych w sesji uczestniczy 14 radnych, stwierdził, że jest to wystarczająca liczba do podejmowania prawomocnych uchwał.

Przewodniczący poinformował, że zgodnie z art. 20 ust. 1a ustawy o samorządzie gminnym, zmiany w porządku obrad mogą być wprowadzone bezwzględną większością głosów ustawowego składu (50% + 1). Żaden radny nie zgłosił wniosku do zmiany porządku obrad.

Ad. 2

Rada przyjęła protokół z poprzedniego posiedzenia bez odczytywania i poprawek, w głosowaniu jawnym, jednogłośnie przy 14 radnych obecnych w czasie głosowania (14:0:0).

Ad. 3

Sprawozdanie ze swojej działalności między XIX a XX Sesją Rady Gminy tj. w okresie od 28 września 2005 r. do 29 listopada 2005 r. przedstawił Wójt Gminy.

Pełny tekst sprawozdania w załączeniu do protokółu.

Ad. 4

W okresie między sesjami komisje stałe odbyły swoje posiedzenia.

Sprawozdania z posiedzeń w formie odczytania protokołów przedstawili:

Komisja budżetu i finansów - przewodniczący komisji Stanisław Krzewicki

Komisja rolnictwa, ochrony środowiska, zdrowia, kultury i oświaty - przewodniczący komisji Wacław Kosiński

Komisja rewizyjna - członek komisji Jan Poniatowski.

Ad. 5

Z upoważnienia Przewodniczącego Rady Sekretarz Gminy zapoznał zebranych z analizą oświadczeń majątkowych sporządzoną przez Naczelnika Urzędu Skarbowego w Siemiatyczach. Analiza przesłana pismem US.I.PD/ośw/24/05 z dnia 31 października 2005 r. zawierała porównania dochodów wykazanych w zeznaniach oraz wykazanych w PIT a także porównania oświadczeń majątkowych za lata 2003 i 2004. Kopia w/w pisma w załączeniu do protokołu.

Rada Gminy po analizie postanowiła, aby stwierdzone uchybienia nie powtórzyły się przy składaniu kolejnych oświadczeń majątkowych.

Ad. 6

Radni nie zgłosili interpelacji, w związku z tym Przewodniczący Rady przeszedł do kolejnego punktu posiedzenia.

Ad. 7

Podjęcie uchwał w sprawie:

    1. stawek podatku od środków transportowych,

Z upoważnienia Przewodniczącego Rady z treścią projektu uchwały zapoznał zebranych Sekretarz Gminy. Następnie Przewodniczący poddał głosowaniu przedstawiony projekt uchwały.

Uchwała Nr XX/110/05

w sprawie stawek podatku od środków transportowych

Przyjęta zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym stosunkiem głosów 13 za, 0 przeciw, 1 wstrzymujący się (13:0:1) przy 14 radnych obecnych w czasie głosowania.

Uchwała stanowi strony 5-8 protokółu.

  1. określenia stawek podatku od nieruchomości,

Z upoważnienia Przewodniczącego Rady z treścią projektu uchwały zapoznał zebranych Sekretarz Gminy. Następnie Przewodniczący poddał głosowaniu przedstawiony projekt uchwały.

Uchwała Nr XX/111/05

w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości

Przyjęta zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym stosunkiem głosów 13 za, 0 przeciw, 1 wstrzymujący się (13:0:1) przy 14 radnych obecnych w czasie głosowania.

Uchwała stanowi strony 9-10 protokółu.

  1. zmian wzorów informacji i deklaracji podatkowych

Z upoważnienia Przewodniczącego Rady z treścią projektu uchwały zapoznał zebranych Sekretarz Gminy. Następnie Przewodniczący poddał głosowaniu przedstawiony projekt uchwały.

Uchwała Nr XX/112/05

w sprawie zmian wzorów informacji i deklaracji podatkowych

Przyjęta zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym stosunkiem głosów 13 za, 0 przeciw, 1 wstrzymujący się (13:0:1) przy 14 radnych obecnych w czasie głosowania.

Uchwała stanowi strony 11-23 protokółu.

  1. zmian w budżecie gminy na 2005 rok,

Z upoważnienia Przewodniczącego Rady z treścią projektu uchwały zapoznała zebranych Pani Skarbnik Gminy. Następnie Przewodniczący poddał głosowaniu przedstawiony projekt uchwały.

Uchwała Nr XX/113/05

w sprawie zmian w budżecie gminy na 2005 rok

Przyjęta bezwzględną większością głosów w głosowaniu jawnym jednogłośnie 14 za, 0 przeciw, 0 wstrzymujących się (14:0:0) przy 14 radnych obecnych w czasie głosowania.

Uchwała stanowi strony 24-28 protokółu.

Ad. 8

W związku z brakiem interpelacji Przewodniczący Rady przeszedł do kolejnego punktu posiedzenia.

Ad. 9

Na posiedzeniu była obecna Pani Anna Szeryńska Dyrektor Powiatowego Zespołu Doradztwa Rolniczego. Przedstawiła obecnym na posiedzeniu bieżące sprawy dotyczące rolnictwa. Poinformowała o zasadach ubiegania się o środki finansowe z programów unijnych dla rolników, o wymaganiach unijnychprzy uzyskaniu atestów, przypomniała o zbliżającym się terminie składania wniosków o dopłaty bezpośrednie dla rolników. Udzieliła odpowiedzi na zadawane pytania dotyczące rolnictwa.

Wójt Gminy omówił sprawy bieżące dotyczące realizacji budżetu, zadań inwestycyjnych, oraz założeń inwestycyjno budżetowych na następny rok.

Ad. 10

Przewodniczący zamknął obrady o godz. 1225 dziękując zebranym za przybycie i udział w posiedzeniu.

Protokółowała Zatwierdzam

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy w Grodzisku

Wytwarzający/odpowiadający: Agnieszka Derewońko

Wprowadzający: Agnieszka Derewońko

Data modyfikacji: 2006-07-10

Opublikował: Agnieszka Derewońko

Data publikacji: 2006-07-10