Deklaracja dostępności serwisu

Urząd Gminy Grodzisk zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego .

Data publikacji strony internetowej: 2009-06-20

Data ostatniej dużej aktualizacji: 2020-08-17

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest niezgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Niezgodność (niezgodności) lub wyłączenia wymieniono poniżej.

Informacja o treściach niedostępnych

  • Na stronie nie zapewniono alternatywy dla treści nietekstowej,
  • Dla informacji brak właściwej relacji,
  • Strona używa grafik aby przedstawić tekst,
  • Na stronie nie istnieją mechanizmy pozwalające na pominięcie bloków,
  • Nie zapewniono kolejności fokusu zgodnie przyjętą konwencją w kulturze,
  • Nie zapewniono celu linku (w kontekście).

Wyłączenia

  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
  • niektóre filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

Oświadczenie sporządzono dnia 2020-10-27. Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia 2020-10-27.

Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: Centrum Bezpieczeństwa Informatycznego .

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Patrycja Cieślińska, adres poczty elektronicznej patrycja@gminagrodzisk.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 85 656 80 30. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Skargi i odwołania

Nazwa organu odwoławczego: Rzecznik Praw Obywatelskich

Adres organu odwoławczego: al. Solidarności 77 00-090 Warszawa

Adres e-mail organu odwoławczego: biurorzecznika@brpo.gov.pl

Telefon organu odwoławczego: (22) 55 17 700

Dostępność architektoniczna

  1. Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli: 1 wejście główne do budynku, obszarów do kontroli- brak.
  2. Opis dostępności korytarzy schodów i wind:wind- brak, budynek parterowy, 1 korytarz główny.
  3. Opis dostosowań, np. pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych: 1 pochylnia( wjazd dla osób poruszających się na wózkach).
  4. Brak wyznaczonych miejsc dla osób niepełnosprawnych.
  5. Brak informacji na temat zakazu wstępu z psem asystującym.
  6. Brak ustalanych procedur w przypadku postępowania z osobami wymagającymi skorzystania z tłumacza jerzyka migowego na miejscu lub on-line.

Udogodnienia

Aplikacje mobilne

Brak aplikacji mobilnych.